Efe Duyan

Metinler

Surdibi Şiirleri

Posted by fuydan on March 25, 2009

2

Bu Semtin Yabancısıyız Mirim


Ölecek adam değilmiş,

Öyle mi baktım acaba yüzüne?

Saklanmak olmaz mirim.

Bilmiyor mu sanki bu sokaklarda

Her bakanın gözlerinde ölümün de cirit attığını.


Bir iki defter çıkarıyor, Osmanlıca el yazısı

Anlayacakmış gibi eğiliyorum

-ağabeyden kalan her şeyin uğuru ayrı-.

Demek ki hepimiz

Saklanabildiğimiz kadar saklanacağız değil mi mirim?


Her köşe başında terkedilmiş evler

Bin küsur yıllık tarihin özeti bu

Seviyor mu ne geçtiği yılları, razı mı çöken gidene

Boğazını yakıyormuş hâlâ şarap

Buna bile seviniyor iyi mi

Yine karşımda o sinsi ve tatlı kader…


Dışarısı kar kıyamet

Herbişeyimizi diziyoruz ateşten bir tenekenin çevresine;

Çocuk değiliz artık, yazık, yani bence yazık

Adam mutlu mirim.

Hele kilisenin çanları çalmaya görsün,

Umarsız zencilerle uykusuz Bulgarlar saçılmasın sokağa

Egzoz dumanlarında çarpışmayagörsün anlamadığımız küfürler

Umurunda değil öldüydü, sokaktaydı,

Bula bula beni bulduydu laflayacak…


Düşünüyorum da

Benim de bir uğurlu kasketim olsaydı

Belki korkmazdım ölümden mölümden

Şimdi ben resmen bir yabancıyım ya bu semtte

-ve iyi ki biraz yabancı bu boktan dünyaya-

Kafamızdaki düğümleri tutuşturacak

Kendime göre pek güzel hayallerden,

Sınırsız haritalardan falan bahsedip duruyorum

Kimse dinlemese de, böyle iyi.


Dışarısı kar kıyamet

Ve tarihin özeti ovuşturup durduğum avucumda

Korkuyorum, ya hiç dinlemeyecekse kimse…


Dışarısı kar kıyamet

Ama hayatın özeti yok mirim

Rastladığı bütün tel örgüleri eritmek için

Bu ateşten yalnızlık

Kendine her zaman bir teneke bulacak

One Response to “Surdibi Şiirleri”

  1. efe merhaba,

    mehmet yılmaz
    bir zamanlar odtü’den

Leave a Reply

 
